posztoljon a férgese!

acélarcél

acélarcél

MELEGMELEGMELEGMELEGMELEG

2013. június 19. - brutalfitnessz

dog-day-movi020518779.jpg

Hétfő. Vánszorogtam hazafelé a Lágymányositól a HÉV-sínek melletti füves területen, félmeztelenül, kezemben a levetett pulzusmérővel és a szétizzadt ujjatlan trikóval és leginkább azzal voltam elfoglalva, hogy igen szarul érezzem magam a harminckét fokos hőségben, de közben azt is számolgattam, vajon volt-e már olyan, hogy fel kelljen adnom egy edzést. Több mint másfél éve futok de nem, asszem még sosem volt ilyen.

A fentiek előtt nagyjából háromnegyed órával még úgy gondoltam, in medias res belevetem magam a hőségben futásba egy 4x4 perces résztávozással. Lehetőleg tűző napon: délután fél hat körül járt az idő, de árnyék sehol. Semmi baj, viszek kulacsot. Lenyomtam 10 perc bemelegítést, aztán elkezdtem a négyperceket, de már az első után úgy éreztem magam, mintha egy hőszigetelt páncélt szegecseltek volna rám és pamutot lélegeznék. Ha ez nem lett volna elég, nálam a testi kimerültség nagyon jól mérhető azon, hogy mi zajlik a fejemben: amíg el tudok gondolkodni a dolgaimon, végig tudok menni fejben valami megfejteni- vagy átrágnivalón, addig minden oké. Amikor valamilyen testérzet folyamatos és minden mást kiszorító figyelmet követel magának, akkor kezdődnek a gondok. Futottam a híd utáni aszfaltprérin a tűző napon és csak annyi zakatolt a fejemben, hogy MELEGMELEGMELEGMELEGMELEG meg NAGYONROSSZNAGYONROSSZNAGYONROSSZNAGYONROSSZ, és hiába próbáltam a hipermenő ultrafutókra meg a tarahumarákra gondolni, csak a szenvedés volt. Biológiai csodával határos módon végül megcsináltam a négyperceket, aztánlett volna még 20 perc könnyű levezető. de nekem már semmi nem volt könnyű. Hősködni hülyeség, nagyjából 10 perc lett volna még a végéig, abbahagytam, hazasétáltam  közel 7 km után. Rossz volt és fájdalmas, ehhez képest a félmaraton nagyjából pezsgő kortyolgatása a jacuzziban.

Itthon megnéztem: már a bevezető 7 feletti tempójú tízpercben 150 fölött volt a pulzusom - erről annyit, hogy lassú futásban efölött sosem kellene lennie, és ha igen, akkor legalább 6:30 körüli tempókkal. Elképesztően visszavágja a teljesítményem a meleg: december-január környékén, a szisztematikus félmaratoni felkészülés elején voltak ilyen pulzus-tempó értékeim. 

Úgyhogy most a félmaratoni edzésterv megy a polcra - egy hosszúba és egy résztávba már belebuktam az utóbbi 2-3 hétben, szóvak mintha a testem jelezni akarna valamit. Maradnak a rövid, 6-7 km körüli távok maximum 137-140 körüli pulzussal, szoktatásképp, legalább 2 hétig. Aztán meglátjuk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://brutalfitness.blog.hu/api/trackback/id/tr195366614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása