posztoljon a férgese!

acélarcél

acélarcél

villámok és metálriff

2012. március 03. - brutalfitnessz

srt.JPG

...és még nem is esett szó fitnesszbirodalmam talpkövéről, (villámok és metálriff!) a fegyencedzésről. Tavaly tavasszal a kocsmában mesélte Ádám, hogy van valami könyv, amiben olyan erőfejlesztő gyakorlatok vannak, amikhez nem kell súlyzó meg mindenféle felszerelés, hanem otthon lehet csinálni, csak úgy. Valami halvány elképzelésem már volt arról, hogy jó lenne elkezdeni mozogni, és az ilyen homegrown (hehe) megoldások mindig is tetszettek, úgyhogy elszívtam még egy doboz cigit, megittunk pár sört, hazamentem és másnap beszereztem a könyvet. Életem talán legjobban elköltött 4000 forintja volt. Egy nap alatt elolvastam, meggyőzött, másnap fogtam egy füzetet az edzések rögzítésére és bele is vágtam. Ez volt tavaly május 17-én, és azóta egyetlen alkalmat sem hagytam ki, nem számítva egy-két futó sérülést vagy megfázást. Nem kis dologról van szó az én esetemben, akinek évtizedes bizonyított és nemzetközileg elismert tapasztalata van a haloványka testedzési fellángolások csendes elsunyulásában. Alapvetően a dolog szisztematikus mivolta fogott meg: az, ahogyan a legelső, gyógytesis lépésektől kezdve felépíti az edzést egészen a lehetetlennek tűnő, szinte akrobatikus szintekig. Amiket persze lehet, hogy az életben nem fog tudni megcsinálni az ember, de a könyvet olvasva elhiszi, hogy talán mégis lesz egy nap a távoli jövőben, amikor egy tavaszi reggel felkel, nekiveselkedik, kézre áll, az egyik kezével elengedi a földet és elkezd a másikkal fekvőtámaszokat nyomni így, fejjel lefelé. Aha.

Az előzményekről ennyit. Amúgy heti három edzés, minden alkalommal 2 gyakorlatból 2 vagy 3 széria, plusz bemelegítő gyakorlatok. Összesen 6 gyakorlattípus van: fekvőtámasz, lábemelés, húzódzkodás, guggolás, kézenállás és híd. Ezeken belül 10 szint. Az egyes a gyogyó, a tízes a lehetetlen kísértése, én jellemzően a 2.-4. szintek környékén járok.

9. HÉT

1. Fekvőtámasz:
Fekvőtámasz előredőlve/térdelve (bemelegítés): 12/10
Fél fekvőtámasz: 25, 16

Rohadék egy gyakorlat, sosem gondoltam volna, hogy egy fekvőtámasz ilyen brutális tud lenni: a nehézséget az okozza, hogy a fegyencedzés szerint az ideális tempó az 1 másodperc leengedés, 1 másodperc kitartás, és 1 másodperc feltolás. Még ha nem is tartom ezt be nanoszekundumos pontossággal, akkor is nehéz.

2. Lábemelés:
Térdfelhúzás/térdemelés fekvésben: 10/10
Hajlított lábemelés fekvésben: 2x18, 14

A másik főszemét gyakorlat, egyébként a has- és derékizmok edzésére. De minden egyes kínszenvedő pillanatot megér, amikor egy házibulin hajnali kettőkor azt mondja valaki, hogy "jé, neked szinte már majdnem kockás a hasad!". Majdnem, mi? Kösz! Hö!

3. Húzódzkodás:
Függőleges húzás (belemegítés): 20
Vízszintes húzás: 20,16

Az egyetlen gyakorlat, ahol még mindig a második szinten vagyok és maradok is a jelen állás szerint nagyon sokáig. Rengeteg szarakodás és kísérletezés előzte meg egyáltalán a jelenlegi szintet: néhol azért a könyv sem tévedhetetlen. Elvileg valami csípőmagasságú rúd alatt ferdén csimpaszkodva kellene csinálni: több mint fél év kellett annak belátására, hogy ebből a gyakorlatból 3x30-at soha a büdös életben nem fogok tudni megcsinálni, úgyhogy most egy állmagasságban lévő rúdon nyomom. Így legalább minimális esélyt látok a fejlődésre.

4. Guggolás:
Guggolás támasszal/guggolás zárt lábbal (bemelegítés): 12/10
Fél felemás guggolás bal/jobb: 2x10, 2x9

Ez ment a legsimábban, egészen a 7. szintig, ott aztán beleütköztem egy kivitelezhetetlen gyakorlatban: egylábas guggolás úgy, hogy a másik lábam kicsit előrenyújtva egy kosárlabdán van. Ja, ahogy azt Móricka elképzeli. Több szempontból is kivitelezhetetlen gyakorlat, úgyhogy kitaláltam helyette egy másikat: kosárlabda helyett egy téglán támasztom a lábam és csak félig guggolok le (addig a pontig, ahonnan továbbmenve jönne az óriási segges). Így sem érzem azt, hogy szarral gurítanék.

5. Kézenállás:
Varjútartás (bemelegítés): 30s körül
Kézenállás: 35s, 25s

Ebből lesz majd egyszer - soká - a kézenállásban végzett fekvőtámasz. Addig meg felrúgom magam a falhoz és remegő karokkal nézem a fejjel lefelé álló szobát, amíg bírom (két percig kellene).

6. Híd:
Rövid híd/egyenes híd: 12/10
Híd szögben: 2x20, 17

Szeretem ezt a gyakorlatot: egyrészt nagyon sok izmot dolgoztat, másrészt pár hónapja elkezdtem érezni, hogy van hátam, izé, van alakja a hátamnak, tök jó.

A bejegyzés trackback címe:

https://brutalfitness.blog.hu/api/trackback/id/tr884286935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NYulacs 2012.03.12. 19:43:16

Apám, ez egy vírus. Ugyanezeken a fázisokon esett át Csírabácsi is, az irodalmár mániákus otthonülő, később fitnesznáci, mezítlábfutó-fegyencedző-kettlebell főpap. Most itt tart: bukfenczek.blogspot.com/

brutalfitnessz · http://brutalfitness.blog.hu/ 2012.03.13. 07:11:58

Tyű. Azért van valami megmagyarázhatatlanul nyomasztó a blogjában. :)

NYulacs 2012.03.13. 11:38:21

A stílus maga az ember.
süti beállítások módosítása