posztoljon a férgese!

acélarcél

acélarcél

ilyen volt, olyan lesz

2013. december 31. - brutalfitnessz

Find-Ewhere.jpg

2013 olyan volt, hogy...

...életemben először félmaratont futottam. Aztán meg másodszor is. Sőt, még külföldön is versenyeztem (Garda-tó). Egy picit gyorsultam, de inkább talán állóképességet szereztem. Végigfutottam egy telet, ami meglepően könnyen ment, aztán egy nyarat, ami viszont meglepően nehezen. Átálltam a pulzuskontrollos futásra. Jó dolog, segít egy kicsit objektivizálni és mérhetővé tenni a teljesítményt. Technikailag tökéletesítettem a felszerelésem egy Garmin órával meg egy új cipővel, jövőre remélem más nem is kell már. 

...elkezdtem kettlebellezni és egy teljes évig minden héten kétszer lementem órára, aztán itthon is beiktattam az edzéstervbe. Még edzőtáborban is voltam. Megtanultam talán úgy-ahogy elfogadhatóan az alapgyakorlatokat és rengeteget erősödtem. Olyan vasakhoz nyúltam így év vége felé, amikre januárban még csak ránézni is fájt volna. Jó volt, hasznos volt.

...akkor is hétről-hétre következetesen csináltam azt a kurva fegyencet, ha közben láttam, hogy negyed olyan tempóban sem fejlődöm, mint mások. A kitartás engem igazolt: a hajlított lábemelést másfél év, a 3. hidat pedig két és fél év alatt ugyan, de megcsináltam haladó szinten. Ez legalább akkora mentális eredmény, mint testi. És ha ebben a tempóban megy tovább, még úgy 10 évig, mire a mesterlépésekig jutok? Nem gond, fitt negyvenesnek lenni sem utolsó dolog. Beiktattam pár változtatást az edzésrutinba: egy kis kettlebell, az ismétlésszámok fokozatos emelése sorozatról-sorozatra, plusz sorozatok azoknak a gyakorlatoknak a végére, ahol még csak 2 sorozatnál tartok.

...sikerült 70-ről 75 kg-ra felhozni a testsúlyom, amivel életemben talán először elégedett vagyok. Közel egy évig ettem ehhez a Scitec Jumbot, amiről most szépen leállok: további érdemi növekedést az utóbbi kb. fél évben már nem hozott, elértem, amit el lehet vele. 

2014-re meg olyan kéne, hogy...

...szépen vinni lefelé a félmaratoni időt a 2 óra irányába. Maga a 2 óra nem tudom, mennyire lehet reális egy éven belül, de nem sietek sietni, majd ahogy kiadja. Jó lenne legalább 4 félmaratont futni, ha nem is mindegyiken rekordra hajtva, de legalább az íze kedvéért. Meg többet kellene erdőbe menni.

...fegyencedzeni tovább szépen, mellette meg beszerezni itthonra a 16-os mellé egy 24-es bellt. Egyrészt mert megérdemlem, másrészt és mindenekelőtt mert már elbírom.

...keresni egy helyet, ahol meg lehet tanulni az erőemelés alapgyakorlatait. Ismerkedtem egy kicsit Mark Rippetoe könyvével (Starting Strenght) és kezdek arra hajlani, hogy az edzéscéljaimhoz jobban illene a tömény erőfejlesztés, mint a csoportos kettlebell órák inkább állóképességi iránya.

...ja meg persze többet blogolni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://brutalfitness.blog.hu/api/trackback/id/tr1005718934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igor1974 2014.01.01. 16:07:19

Impresszív! Nagy gratula!
süti beállítások módosítása