posztoljon a férgese!

acélarcél

acélarcél

már csak meg kéne futni

2012. november 29. - brutalfitnessz

rsz_ans.jpg

A múlt héten kb. 15 km volt meg, ezen a héten eddig egy ötös... nem hajtottam halálra magam, várom a telet, meg a világvégét.

Amúgy most két edzésterv közti lebegés van. Az alapkérdés: kell-e egyáltalán fix, kőbe vésett edzésterv? Az eddigiek alapján nem túl nehéz kiszaszerolni (ezt a szót még sosem használtam életemben, meg is gugliztam gyorsan!), hogy miből mennyi kell egy félmaratonhoz: mondjuk

1. két rövidebb és egy hosszabb futás,
2. a rövidebbek 5-12 km közt,
3. ezeket lehet cifrázni harmadolóssal, fartlekkel, résztávozással;
4. a hosszabb futás meg kábé 12-21 km közt nyugis pulzussal, dumálósan.

Kérdés, mennyire érdemes ezt pontosítani, ill. mennyi időre előre? A félmaratonunk még rohadt messze, április 21-én van: nincs edzésterv (a neten), ami egyáltalán elérne odáig.

Szóval fejben nagyjából megvan a dolog, még ha leírva nincs is. Már csak meg kéne futni.

(Egykébként fentebb a 21 km mint edzéstáv nem véletlenül szerepelt: áprilisig azért illene legalább egyszer vagy kétszer megfutogatni a félmartonit vagy valamit annak a közelében, gyakorlásképp).

A bejegyzés trackback címe:

https://brutalfitness.blog.hu/api/trackback/id/tr564938401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ram 2012.11.30. 08:56:20

Én is azt mondom, hogy konkrétan "versenyre rákészülős" tervhez korán van még. A hidegre való tekintettel (énekelni kezdett...) szerintem most lassú, kényelmes futásokkal kell/érdemes alapozni, aztán majd február elején, időjárástól függően jöhetnek a tempó(sabb) futások és tervszerű felkészülés.
Ami pedig a 21km-t illeti: én anno babonából nem futottam le előtte A Távot, 15km volt a max, amit az utolsó két hónapban a hétvégi hosszú futásokon megejtettem. Így megvolt az izgalom, hogy vajon milyen lehet egyszer megfutni a teljes távot. :)

garrotter · http://www.garrotter.hu 2012.11.30. 11:50:43

runtastic.com-on vannak 16 hetes edzéstervek 21km-hez (a kitűzött időhöz képest változnak).

brutalfitnessz · http://brutalfitness.blog.hu/ 2012.11.30. 21:01:49

@Ram: a versenyen így is meglesz az izgalom, na meg persze egyelőre ez csak duma meg álmodozás, 14 km volt a maximum eddig. Az edzésterv konkretizálásán még gondolkodom, mindenesetre azt nem teljesen értem (pedig mindenhol írják), hogy télen miért csak hosszú lassút kéne futni. Még sosem futottam úgy igazán télen, de szerintem sokkal jobb lehet a hidegben gyorsan futni, mint nyáron a dögmelegben. De hamarosan első kézből is meglátom. :)

brutalfitnessz · http://brutalfitness.blog.hu/ 2012.11.30. 21:02:27

(kézből meglátom, aha. king of képzavar)

brutalfitnessz · http://brutalfitness.blog.hu/ 2012.11.30. 21:03:44

@garrotter: thx, megnéztem. Az én célidőmre kb. ugyanarra sémára épülő tervet javasol, mint amit itt is vázoltam - igazából majdnem mindegyik ilyen, apró eltérésekkel, ezért is nem érzem úgy, hogy betűhíven kellene követni bármelyiket is. :)

Ram 2012.12.03. 08:20:42

@brutalfitnessz: a "betűhíven" edzéstervet követés nem életbe vágó fontosságú, én csak azért követtem, mert ad egy mentális fegyelmezettséget, ami amúgy nem feltétlenül lenne meg.
Ami pedig a téli lassan futást illeti, én első kézből úgy látom, hogy bár hidegben gyorsabban lehet futni, a toroknak/tüdőnek mégsem tesz túl jót a nulla foknál hidegebb külső levegő. Plusz gyorsan futásnál sokkal hamarabb lehet ólajtó méretűt taknyolni alattomos, csúszós felületeken...

brutalfitnessz · http://brutalfitness.blog.hu/ 2012.12.03. 20:52:57

@Ram: igazából a tavaly telet ellógtam, szóval még nem nagyon van tapasztalatom, de majd meglátjuk. :)
süti beállítások módosítása